Choose your country

MENNEKES

Overensstemmelse

Som en familievirksomhed lægger vi stor vægt på opfattelsen af vores sociale ansvarlighed, både i og uden for vores organisation. Vores virksomhedskultur er kendetegnet ved gennemsigtighed, gensidig respekt og tillid. Vi identificerer os med menneskene og kulturerne i alle de områder, som vi er aktive i. For MENNEKES er overensstemmelse et adfærdsmæssigt koncept, der afspejler vores firmakultur og øger medarbejdernes fokus på at handle på en etisk og lovmæssigt overensstemmende måde. Vi er pålidelige i både ord og handling.

Hvad vi står for

Hver enkelt person har et ansvar

Lovlydig, ansvarlig adfærd er af allerstørste vigtighed for MENNEKES. Som del af virksomhedens overensstemmelsesledelsesprogram har vi indført et adfærdskodeks: "Hver eneste person er ansvarlig" og udlever vores grundliggende værdier, pligter og adfærdsprincipper på tværs af alle forretningslinjer og for alle medarbejdere, herunder topledelsen, som vejledende rammeværk på følgende områder:

  • Pålidelighed og ærlighed
  • Overensstemmelse med lovgivningen
  • Udarbejdelse af forretningsvilkår og -betingelser
  • Kontraktforhandlinger
  • Håndtering af tvister
  • Håndtering af konkurrenter
  • Præsentation af Mennekes i offentligheden
  • Omhyggelig håndtering af driftsressourcer, knowhow og virksomhedsaktiver
  • Omhyggelig håndtering af data
  • Miljøbeskyttelse og ressourceeffektivitet
  • Undgåelse af interessekonflikter
  • Overensstemmelse med toldregler, eksportkontrol og udenlandsk lovgivning

"Langvarig kundeloyalitet er vigtigere end kortfristet indtjening. Det er derfor, vi overholder lovgivningen, og gør det, vi lover vores kunder."

Christopher Mennekes

Kontaktperson

Gabriela Boström

Gabriela Boström

Leder af den juridiske afdeling

Føj til mine kontakter (VCard)

Long-term customer loyalty is more important than short-term profit.

That‘s why we obey to laws and do what we promise our customers.

Christopher Mennekes

Alternatively, if you suspect an infringement, we offer the opportunity to consult an external ombudsman (impartial arbitrator), who will clarify the facts and, at your request, maintain your anonymity.

External Ombudsman
Attorney Carsten Sieg
ra-sieg@rae-heller-epe.de
Phone:  +49 2761 893-21